In oktober 2022 werd, in het kader van het project, een voortraject opgestart met als doel de uitdaging scherper te stellen en een diepgaande behoefteanalyse uit te voeren bij interne stakeholders. Samen met consultants van Addestino werden verschillende scoping-sessies georganiseerd.
Een open marktconsultatie werd, op dinsdag 31 januari 2023, online georganiseerd en bestond uit twee delen: (1) een groepsdiscussie en (2) optionele privé 1-op-1- gesprekken.
1) Tijdens de groepsdiscussie worden de context en objectieven van het project duidelijk uitgelegd, gekaderd binnen de bredere visie van CJM. Daarna wordt in groep de gebruikte methodologie uitgelegd om uitdagingen en risico’s te bepalen. Tot slot wordt via een interactieve sessie feedback gecapteerd rond de technologische uitdagingen bij het project.
(2) Daarnaast voorzien we ruimte voor 1-op-1 gesprekken met de geïnteresseerde partijen. Marktspelers kunnen kandideren om hieraan deel te nemen, met als doel dieper in te gaan op strategische risico’s van de vooropgestelde visie door middel van een gemodereerd gesprek. Deze informatie zal het team meer inzicht verschaffen in de haalbaarheid van het project en de implicaties op softwarespelers.
De uitkomst van de marktconsultatie moet CJM in staat stellen om een gepaste aanpak uit te werken om samen met softwareontwikkelaars op een uniforme manier cultuurparticipatiedata te ontsluiten.
De gegeven presentaties tijdens de marktconsultatie vindt u hieronder:
Market Consultation_Open Ticketing
Het eindverslag met een samenvatting van de bevindingen van het voorbereidingstraject en de marktconsultatie wordt in de komende weken gepubliceerd.
De uitkomst van de marktconsultatie moet de aanbestedende dienst in staat stellen om uiterlijk voor de zomer 2023 een overheidsopdracht te lanceren.